fredag 11 mars 2011

Val av inmarschlåt och segerlåt

Då var det äntligen dags att välja inmarschlåt och s.k. segerlåt för DSK. Valet är ditt! Vilken låt vill du höra när du kliver in på Danderydsvallen? Vilken låt vill du höra när du sitter framför datorn och följer matchen via livestream? Sammanlagt kan man välja mellan tio inmarschlåtar samt sex "segerlåtar" som expertpanelen har tagit fram.

För min del är det ett val mellan pest eller kolera. Endast ett av mina förslag kom med och de som övriga har tagit fram är det för mycket "hockey" över. Men visst, vi har alla en udda smak. Mest besviken är jag över att Frosten i princip fick med alla sina förslag.

Dock räknar jag nästan med att Lukas Podolski blir eller förblir "segerlåten".

Om ni inte känner igen någon av låtarna kan ni lyssna på de enskilt under själva utfrågningen.




Inmarschlåtar:
Vangelis - Conquest of Paradise



Transformers - I rise you fall



Timbaland - Marchin on



Dropkick Murphys - I`m shipping up to Boston



Carmina Burana - O Fortuna



Rammstein - Du hast



Muse - Uprising



Disturbed - The game



Zombie Nation - Kernkraft 400



Slipknot - Wait and bleed



"Segerlåtar":

Lukas Podolski



Jürgen Post - Tiger Stefan Effenberg



Papoose - Born to win



Flypside - Champion



Broder Daniel - When we were winning



Pazza DSK

2 kommentarer:

  1. Om man har andra förslag som inte är med här?
    Typ segerlåt: Stand up for the Champions.. right said fred.

    Inmarslåt t ex You make my dreams eller Baba O´Riley

    /Pinky

    SvaraRadera
  2. Tyvärr har "experterna" sagt sitt P. Men jag ska framföra dina förslag.

    /Redaktören

    SvaraRadera