tisdag 1 mars 2011

Spelarfruar: Thelin

Ny vecka, ny spelarfru. Den här gången har redaktionen lyckats få en exklusiv intervju med DSK:s enda riktiga spelarFRU (i alla fall vad vi vet), nämligen Thelins. Under ett djupt samtal berättade hon om sin mans kärlek till DSK, hans fantastiskt passande smeknamn, och att hon hellre jobbar på The Phone House än att umgås med Rawling.

1. Hur många gånger såg du DSK spela förra året? Var det värt resan?
0 förlåt

2. Använder du något smeknamn när du tilltalar din man? Vad brukar han kalla dig?
Henke till vardags, Räkan i västkustrelaterade frågor. Vad han kallar mig...tja, sist jag var förkyld var det tuberkulosen, räknas det?

3. Vad är det första din man gör när han kommer hem efter en sen DSK-träning?
Jag brukar rävsova när han ramlar in men jag hör att han äter och jag vet att han sitter vid datorn ett tag och varvar ner. Hörs det extra slammer från ismaskinen, ackompanjerat av små rop av smärta, brukar jag fråga om han kan köra bil eller är trasig på allvar.

4. Har han lätt för att smälta ännu en DSK-förlust? Vad brukar han göra?
Henke är cool. Ger mig gärna ett fullständig analys av läget och vad som bör göras härnäst. En lång analys.

5. Vad är det värsta du har hört din man säga om sina lagkamrater?
Min man älskar er alla. Möjligen kan han säga något om lite folk på träningen.

6. Kommer du tillåta honom att spela i DSK så länge han vill?
Jag ber er behålla honom så länge ni finner någon nytta i honom! En fotbollsspelande Henke är en lycklig Henke.

7. Har du någonsin känt dig åsidosatt p.g.a. fotbollen? (vid Ja, kom gärna med exempel)
Javisst, många små semesterresor har fått flytta på sig genom åren.

8. Vilket ord skulle du använda för att beskriva DSK:s A-lag?
Omtanke

9. Vem, förutom din man, är din favoritspelare i DSK? (motivera gärna varför också)
Här känner jag att jag bör släpa mig ut till vallen och troligen också Lemon lite oftare...

10. Sist av allt. Vad önskar du dig mest just nu?
Förutom alla politiskt korrekta svar. En rejäl vinst på triss.

5 snabba:

Redlös eller arbetslös?
Redlös

Bibliotek eller diskotek?

Bibliotek

Lidingö eller Danderyd?
Lidingö

Överskottsbolaget eller Ullared?
Ullared

Jobba en vecka på The Phone House eller fastna i en hiss med Rawling i 24h?
Ville svara hissen men på 24 timmar uppstår vissa mänskliga behov och så bra behöver jag inte lära känna Rawling. Så The Phone House.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar