onsdag 16 mars 2011

Spelarfruar: Kvasten

Vi avslutar på topp med Kvastens flickvän Carolina. Vi sparar alltid det bästa till sist.
För våra sporadiska läsare må vissa svar komma som en överraskning. För oss i Pazzaredaktionen är det ungefär vad vi räknat med, det är nämligen detta vi får höra varje dag:

”Lata j*vlar, helt kassa, kan ingen fotboll, ingen vilja, offrar sig inte för laget, osv...”

Jag vet inte vilket som var det största misstaget, att ge Kvasten lagkaptensbindeln eller att ta ifrån honom den. Antagligen hade det inte spelat någon roll, bitterheten hade funnits där ändå. Men samtidigt är det en starkt bidragande orsak till att vi gillar Kvasten och han har flera mer positiva egenskaper också. Han är ärligheten, trevligheten och bitterheten personifierad. Du får alltid ärliga svar och ett ärligt omdöme och det är inga FB-kommentarer på din statusuppdatering eller profilbild. Det är helt enkelt sanningen.

Och Carolina, M.Frost före B.Frost?... och Rawling? Patetiskt!

1. Hur många gånger såg du DSK spela förra året? Var det värt resan?
Typ 3 tror jag. Den sista gången var sjukt värd, årets match i Österåker med KOR som hejarklacksledare, kan det bli bättre. (enda gången det blev poäng också) i övrigt, naje.

2. Använder du något smeknamn när du tilltalar din pojkvän? Vad brukar han kalla dig?
MP kanske, han heter iaf så i min telefonbok (Martin var redan upptaget när vi träffades). Martin och mamma är väl kanske de enda som alltid säger Carolina till mig.
(Det händer att hon kallar sin pojkvän för ”tönt” också, Red. anmärkning.)

3. Vad är det första din pojkvän gör när han kommer hem efter en sen DSK-träning?
Duschar i 30 min, om han inte gjort det på vallen, äter typ 10 mackor, dricker o´boy och tittar på tv i 2 timmar. Helst fotboll eller något program om gamla hus (sen vet jag inte mer för då har jag somnat).

4. Har han lätt för att smälta ännu en DSK-förlust? Vad brukar han göra?
Lätt skulle jag nog inte säga, beror dock på vilken match det är. Han brukar ringa sin pappa och gnälla, mest på sina medspelare (ibland gnäller han för mig med, sjukt tråkigt att lyssna på).

5. Vad är det värsta du har hört din pojkvän säga om sina lagkamrater?
Får jag verkligen skriva det här? Lata j*vlar, helt kassa, kan ingen fotboll, ingen vilja, offrar sig inte för laget, osv...

6. Kommer du tillåta honom att spela i DSK så länge han vill?
Har jag ens något att säga till om i den frågan?

7. Har du någonsin känt dig åsidosatt p.g.a. fotbollen? (vid Ja, kom gärna med exempel)
My godness,har jag någonsin blivit prioriterad före fotbollen? Våra liv styrs av fotbollssäsongen. Försök ha ett 50-mils distansförhållande med någon som alltid måste vara på en fotbollsplan i norra Stockholm mellan 12.30-16.30 varje lördag (så jag fick ju lov att flytta..). Konkret exempel? Ni som deltog i mitt 25-års firande vet ju var Martin befann sig största delen av den helgen...

8. Vilket ord skulle du använda för att beskriva DSK:s A-lag?
Eh...? Manlig kärlek.

9. Vem, förutom din pojkvän, är din favoritspelare i DSK? (motivera gärna varför också)
Rawling? Jag gillar ju målvakter...

10. Sist av allt. Vad önskar du dig mest just nu?
Vår (annars hade några mille suttit fint, men MP sätter jämt bara en 10:a på lången, så jag får nog vänta)

5 snabba:
Bitter eller dryg?

Bitter, lätt!

M. Frost eller B. Frost?

Det är alltid säkrast att välja juristen...

Parmiddagar eller grabbkvällar?

Grabbkvällar

Stockholm eller Göteborg?

Götlabörj!

En fattig pojkvän eller en ful pojkvän?

Ful, det är väl uppenbart?

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar