måndag 28 mars 2011

19 dagar kvar: BK 4


Hur är formen i dagsläget?

Jag känner mig i rätt bra form, lite småskavanker i knä och ljumskar efter en försäsong på mycket hårt underlag. Men i allmänhet känner jag mig starkare än på 2-3 år.

Hur är lagets form för tillfället?

Lagets form? Titta på resultaten, även fast vi kanske inte har presterat den fotboll vi vill spela har vi precis slagit 2 st division 4 gäng. Dom kan säga vad dom vill, för mig är det inte ett dåligt tecken.

Vad tror du händer på träningslägret i Danmark?

Någon kommer bråka duktigt med Andersbergs IK, minst 2 personer kommer gå vilse i Köpenhamn. Vi kommer se sidor av spelare vi inte trodde dom hade, och vi kommer vinna 2 fotbollsmatcher där emellan. Seger-öl kommer utlovas.

Hur ska vi vinna matcherna i år?

Vi ska vinna matcherna genom att spela den ”nya” DSK fotbollen och göra fler mål än våra motståndare. Samtidigt får vi inte bli rädda för att grisa lite ibland, vi kan behöva det i vissa matcher.

Vem är den stora stjärnan i laget?

Idolen känns ju som ett naturligt svar. Samtidigt så vill jag lyfta fram Pinky, vår egen Tobias Linderoth som städar på mittfältet bättre än två polska städfirmor gör rent en 1:a i Mörbylund. Så jag vet faktiskt inte vem som är den enda stjärnan.

Vem vinner skytteligan?


Idolen vinner skytteligan, sin vana trogen.

Vem blir årets utropstecken?


Jag säger Tobias Tunestam, om han får vara kvar på högerbacken och inte springa runt i mitten som en yr höna, kan det bli en riktigt bra högersida med honom och Frosten.

Vilken match ser du helst fram emot?

Enebyberg eller Djursholm. Danderyds bästa klubb ska utses, för första gången på länge är vi i samma serie alla 3. Behövs det mer motivation?

Vilken match ser du minst fram emot?

Kista SC borta. Match en sen söndags eftermiddag på Ärvinge BP. Återigen, behövs det mer motivation?

Var slutar Danderyds SK i tabellen?

Oj, jag har faktiskt otroligt dålig koll på övriga lag. Men jag vill ju tillbaka till 4:an där vi egentligen hör hemma. Så jag får väl sticka ut hakan litegrann och säga att vi vinner skiten.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar