torsdag 7 mars 2013

Intervju med lagkaptenen


Hej Martin,

Många av DSKs trognaste fans har höga förväntningar på Pazza DSK i Division 5 Norra i år. Vad kan fansen förvänta sig i år?
Förra året blev vi 3:a men var ändå ganska många poäng bakom seriesegraren. I år tycker jag att vi ska vara med och slåss om uppflyttningsplatserna in i det sista.

Vad innebär det att vara lagkapten för ett arrogant gäng som DSK där alla spelare anser sig vara storstjärnor?
Det är inte helt lätt. Man får försöka hitta en balansgång mellan att bekräfta deras egon och hålla kvar dem på jorden.

Vad betyder orden Pazza DSK för dig?
För mig är Pazza DSK alla unika karaktärer som finns i och runt laget. Det finns en speciell stämning i DSK som jag inte tror att man hittar någon annanstans.

Stockholm Cup på lördag och vi möter ett lag som påminner mycket om Andrea Doria. Vad blir nyckeln till vinst i den här matchen?
Jag tror att man i första hand vinner mot sådana lag genom att vara organiserad och ta tillvara på de chanser som ges. Vanligtvis gör vi våra bästa matcher mot bra motstånd.

Vad har du att säga om vår nye tränare David Bergkvist?
Jag tycker att han har hittat en bra nivå för oss. Han är förberedd, seriös och ställer krav, samtidigt som han tillåter mycket glädje och skratt.

Sunken har sett riktigt bra ut på försäsongen, kan det ha att göra med Biggest Loser?
Jag tror det beror på Biggest Loser, tränarbytet samt friare tyglar hemifrån.

Många undrar om vi någonsin kommer få se KOR i DSK-tröjan igen, vad tror du?
KOR skulle vara en fantastisk värvning för DSK. Han är ganska hemmakär men om han och tjejen skulle få jobb i Stockholm så tror jag att han mer än gärna skulle flytta tillbaka. Och då är det bara DSK som gäller. Men just nu tror jag att chanserna är små.

Vad tycker du om Patrik Tedenbäck?
Man borde hata honom men man kan inte låta bli att älska honom.

5 snabba:

Örjans vall eller Danderydsvallen?

Örjan

Benji Frost eller Mattias Frost?

Benji, lätt!

Greppa eller boxa?

I år ska jag greppa allt.

Höganäs eller Åland?

Åland

Division 5 eller Division 3?

Division 5

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar