fredag 28 september 2012

Rebrov om gesten: ”En självklarhet”


Huvudpersonen talar ut: ”Så vill jag inte vinna en match”

Rebrovs fair play-gest har mött en hyllningskår.
Huvudpersonen har varit fåordig.
Men nu berättar Division 5 norras, just nu, största hedersknyffel hur han tänkte.

– Så vill jag inte vinna en match, säger Rebrov till Pazza DSK.
Det var på gårdagens träning på Danderydsvallen som Rebrov slog bollen ur händerna på Hatten under doppbollspelet – och sedan ostört kunde nicka in bollen i mål. Efter vilda protester från de blå klev Rebrov fram till domaren och erkände sitt tilltag. Sedan dess har tysken hyllats av nästan hela norrort för sin fair play-gest.
– Rebrov visade att han är en riktig man, sa DSK-tränaren Magath.
Kollegan i DSK Giganten fortsatte i Pazza DSK:
– Det var väldigt bra gjort, men vi ska också hylla regelverket, det faktum att man kan stänga av spelare i efterhand.
Även Stff-bossen öste beröm över 29-åringen.
– Bravo Rebrov. Med din gest har du visat dig vara en riktig mästare, skrev han på twitter.

”Ville inte få ett sånt mål”
Förutom ett sparsmakat uttalande till tyska fotbollförbundet har Rebrov varit tyst om händelsen. Men nu berättar han för Pazza DSK hur han upplevde situationen.
– Jag sa direkt till domaren (läs Giganten) att jag slagit bollen ur händerna på Hatten. För mig var det en självklarhet att jag skulle säga det. Ett sånt mål vill jag inte få, så vill jag inte vinna en match, säger Rebrov till Pazza DSK.
Rebrov har visat prov på fair play tidigare. När han spelade för DSKs B-lag förra året försökte han få en domare att ompröva en utdömd straffspark. Rebrov som trots sin protest tilldelades straffen, valde att lägga bollen i famnen på målvakten.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar