måndag 3 september 2012

”Jag känner mig inte älskad i DSK”



    Källa: Viggan.com

Uppges ha kallat till möte med tränaren
Jonas Pasthy har burit Danderyd på sina axlar de senaste tre säsongerna.
Men i helgen vägrade han fira segern mot Ursvik och förklarade att "klubben vet varför".
– Jag känner mig inte älskad i DSK, har Pasthy förklarat för klubbens tränare Felix Magath.

I våras ledde han Danderyds SK till en efterlängtad 5:e plats med 6 mål i seriespelet.
Året dessförinnan hade han blivit skyttekung med den dåvarande historiska rekordnoteringen 11 mål på en säsong.

Under sommaren har det varit tyst om transferrykten kring Jonas Pasthy, men efter helgens seger mot Ursvik, där täbybon gjorde en fin insats men vägrade fira segern, går spekulationerna höga i Danderyd.

Kallade till möte
Enligt uppgifter ska Pasthy ha kallat till ett möte med klubbens tränare Felix Magath i lördags där han förklarade sin situation:
– Jag känner mig inte älskad i DSK, ska Pasthy ha förklarat för klubbhöjdaren, som efter mötet kontaktade Pasthys agent Storpastan, som förklarade att det inte handlade om några anbud från andra klubbar.
– Jag är ledsen och nedstämd, ska Pasthy vidare ha berättat för Magath, utan att förklara anledningen.

Dålig relation med lagkamrater
Mycket pekar dock på att Pasthy har en dålig relation med flera andra spelare i omklädningsrummet och att hans relation med flera av DSK:s "kärngäng" som Kladdjana, ska ha blivit sämre på slutet.
När Jonas Pasthy värvades till DSK från Viggan för tre år sedan blev han klubbens dyraste övergång genom tiderna. De tre säsongerna har varit kantade av målsuccé och fina prestationer, men också envisa rykten om hans svårigheter att komma överens med exempelvis målvakten och vice lagkaptenen Scopa.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar