onsdag 5 september 2012

Pasthy talar ut: ”Så är inte fallet”


Anklagas för att vara girig
Responsen på Jonas Pasthys kommentarer om att han är olycklig i DSK har varit enorm.
Röster från alla läger har uttalat sig om superstjärnans beteende.
Nu berättar han själv.

”Jag är anklagad för att vilja ha mer pengar, men en dag kommer det att visa sig att så inte är fallet” skriver Pasthy på Facebook.


Uttalandet kommer efter några dagars tystnad från Jonas Pasthy själv, men resten av Norrort har varit frispråkiga. Bland annat menar vissa att Pasthy är avundsjuk på Abdis lön i Enebyberg.

Pasthys agent menade att han ”inte är överraskad” och förre Viggan-spelaren Pinky kallade det för ”ett helgerån”.

På sin officiella Facebook-sida förnekar Jonas Pasthy att det rör sig om ett sätt att få högre lön i DSK.

”Att jag känner mig ledsen och har uttryckt mina känslor har skapat stor uppståndelse. Jag är anklagad för att vilja ha mer pengar, men en dag kommer det visa sig att så inte är fallet”, skriver han.

Trots sin talang och sina prestationer så är Pasthy inte ens topp fem på listan över Danderyds kommuns bäst betalda fotbollsspelare.

”För mycket respekt”
Pasthy är tydlig med att det nu så omtalade problemet kvarstår – men understryker att det inte kommer att påverka hans prestationer för klubben.

”Just nu vill jag bara garantera alla DSK-fans att min motivation, dedikation, engagemang och vilja att vinna alla tävlingar inte kommer att påverkas. Jag har för mycket respekt för mig själv och för DSK för att någonsin ge mindre än vad jag är kapabel att ge för klubben.”

I veckan har rykten om en flytt till stenrika Enebybergs IF blossat upp. DSK:s nummer tre avslutar Facebook-meddelandet kärleksfullt.

”Kramar till alla DSK-fans”, skriver han.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar