lördag 8 september 2012

Pasthy: "Magath gjorde det klumpigt"

DANDERYDSVALLEN. Jonas Pasthy och Felix Magath har rett ut turbulensen.
Tränaren fick backa. 
Han gjorde det klumpigt och det blev fel, säger Pasthy till Pazzadsk.com.

Klara 8-0 på Vallen mot Kallhäll, men det alla pratade om efter matchen var sekvensen som hände drygt sjuttio minuter in i matchen, då en oförstående Jonas Pasthy byttes ut av Felix Magath.

Nu skall dock lagledningen ha kommit överens med storstjärnan, och man visade klart och tydligt att man lyssnade på Pasthy genom att tre minuter senare byta in honom igen.

- Vi hade ett bra snack, han kände att han varit hård även om det var med glimten i ögat, och han sade ju även bra saker om mig, men han var lite orolig att jag redan hade kritat på för EIF, säger Pasthy.

Fast ni hade inte behövt ta något möte om det bara var överdrivet i media eller?
-Det handlar väl om personligheter och han ville förtydliga vad han sa. För min roll har inte förändrats i DSK även om jag inte kan bära laget på mina axlar hela tiden (skratt).

- Jag är inte sämre än jag var i Viggan då jag öste in mål mot bl.a. DSK, och på längre sikt är det ingen mening att vara med bara för att lära andra. Jag vet att jag är självskriven och det är inget problem för mig. Jag har inte blivit utbytt på sju år, men det här var ingen värdemätare och då kräver jag nittio minuter. Blir jag utbytt i höst är det väl dags att ta sig en funderare, men jag räknar med full matchtid.

Jonas Pasthy har kontrakt med DSK även över 2013 och ser i dagsläget inte slut på klubblagsspelet. Han har gjort typ 80 matcher med DSK och ca 150 mål för klubben sedan debuten nån gång under 2000-talet.

Matchen idag då? Jo, BK var tillbaka i gammalt gott slag och fick pris som Matchens spelare. Anton spelade hela sjuttiofem minuter och skadade sig inte, även om alla höll andan när han fick en knuff i andra halvlek. Kvasten fick hålla nollan och målchanserna var lätträknade, höll dock på att kapa en forward snyggt. Kirre har begärt en egen artikel på Pazza DSK och den kommer i sinom tid. Fram tills dess kan du öva att träffa en golfboll till avslutningen.
Hannes var för jävla dålig och blev utbytt i paus.

Det finns som vanligt jättemycket att skriva om, men orka.

Jonas gjorde två mål, Hatten två, Maria Hernandez, Pinky, Sam,....bla bla bla.....

Pazza DSK

1 kommentar:

  1. Hatten, gjorde hat-trick, känner ingen kärlek nu......

    SvaraRadera