tisdag 3 april 2012

TRANSFERRYKTET: "Det största sveket i DSKs historia!"

Envisa rykten gör gällande att DSK-ikonen och spelaren som fått epitetet världens bäste Division 5-spelare ska återuppta karriären… i Täby City. Vi menar naturligtvis Bergstaca, Trifon Ivanov.
Enligt uppgift är det den gamle Viggan-spelaren J.Fonseca som har lockat med spel i det ”satsande” laget som endast tränar en gång i veckan. Det som framförallt lockar 33-årigen är drömmen att få sänka DSK på Danderydsvallen. Han ska ha yttrat följande på en krog på Kungsholmen den gångna lördagen:

-Gör jag mål kommer jag att springa förbi DSK-bänken och kyssa klubbmärket.

Varför den tidigare publikfavoriten hyser sådant agg mot sin moderklubb är oklart, men Bergstacas relation till flertalet spelare i DSK var minst sagt frostig innan han lade skorna på hyllan. Spelarreaktionerna lät inte vänta på sig. Nära vännen T.Wistedt när han nåddes av ryktet:

-Jag är helt bestört över det här ryktet. Jag var först tvungen att kolla datumet, men det är fan inget aprilskämt. Skriver han på för Täby City är de det största sveket i DSKs historia, större än bröderna Judas övergång till Viggan.

M.Frost fyller i:

- Bergstaca har alltid varit egen, så det här förvånar mig inte ett dugg. Han vänder kappan efter vinden. Ena sekunden är han din bäste vän, nästa drar han en kniv i ryggen på dig.

Pazza DSK följer utvecklingen noga och hoppas även att få en kommentar av den bulgariske brassen, samt fler kommentarer från DSK-spelare.
En sak är säker, skriver Bergstaca på för Täby City, då blir 2012 inte ett derbyfritt år för DSK.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar