måndag 9 april 2012

Countdown to kick-off. 4 dagar kvar

Grabbarna är hemma runt 22.00 ikväll, och jag har faktiskt saknat dem. Dom verkar haft roligt hursomhelst, jag har följt TCs twitterbilder och kan konstatera att pubarna i Delden påminner mycket om de pubar som finns i filmen "The Guardian", dvs uppdelat mellan marinsoldater och räddningsdykare. Poängen är alltså att det bara är snubbar på haken, en grov missräkning för grabbarna helt enkelt.

Nu är bara frågan, var det någon som tog bondpermis under lägret? Det ska bli väldigt intressant att få höra historierna hursomhelst.

I förrgår tippade jag tabellen och fick en kommentar som följd på artikeln. Kommentaren löd att Täby kommer att komma hjälplöst sist. Oklart dock vilket lag som menas, och jag hävdar fortfarande att Täbylagen inte kommer att åka ned, men han/hon kanske sitter på mer information än jag.

4 dagar kvar...uuuh. Jag har ju på något sätt antagit mig det här uppdraget att räkna ned dagarna fram till fredag, och som vanligt har jag inget nytt att komma med idag.
Men jag kan göra en jämförelse med hur det såg ut för ett år sedan.

Utdrag ur Pazza DSKs matchrapport. Lördag 16 April 2011:

Så var dagen äntligen kommen. Premiär, Division 5 Norra, Danderydsvallen och en hel kommuns förväntningar efter Pazza DSK hausse de senaste dagarna med illegal propaganda på stolpar, butiker etc.


Inte fullt så passande startade därför DSK matchen med ett passivt, arrogant och övertänt spel där gästerna kunde ta kommandot med en aggressiv press. Klart och tydligt premiärnerver


Startelvan:

Kvasten

Tobbe Paani BK Wise

Frosten Pinky Benji Maria

Hatten (K) Oliver


Det var dags för en legendar i klubben att kliva fram. Frosten. På Wise 39e hörna kom så 1-0 där Frosten kom mycket vackert fram på bakre stolpen och knoppade in bollen.
Därefter släppte väl den värsta nervositeten på DSK spelarna, för dagen iförda i blåa tält.


Några sekunder senare hamnade den hos Lionel Haataja på topp som gjorde som han brukar göra. BRUNKA!!! 2-0 till DSK.

3-0 kommer minuten efter då Maria har tagit sig fram till höger i straffområdet och vackert placerat in den i vänster burgavel. Här var det liksom inget jävla tjafs!


Sen, mina damer och herrar. Då klev han fram. BK! Förmodligen DSKs bäste straffskytt genom tiderna. Ah, det är eftertrycket man får efter det att Frosten tog en rasande löpning på högerkanten och ramlat över målisen.
BK klev fram och placerade den kallt i mitten av målet. 4-0. För övrigt, var det BKs första mål för DSK i A-laget?


Matchen dog sedan rätt snabbt, men Idolen som hade kommit in som mittfältare var en elegant. Benji klagade på sendrag och alldeles för bra självförtroende för att slå frisparken. Idolen tog tag i bollen, bra karl reder sig själv. Från vänster smekte han in bollen i bortre krysset, sjukt snyggt. Men vad hände med målgesten?
Innan frisparken ropade Calle: "Benji, ta frisparken". Benji tittade frågande på coach "Jag?".
"Ja, det är väl du som är Benji?".
Hihi, roligt.


Så lät det för ett år sedan. Visst, vi vann den matchen med 5-0, men vi spelade rätt dåligt hela matchen trots att vi var numret för stora för Sollentuna.


Hur slutar det på fredag? Kanske dags för en omröstning under veckan.

Pazza DSK

3 kommentarer:

  1. :) ta en titt på resultaten i träningsmatcherna så klarnar det...
    /täby

    SvaraRadera
  2. Sjukt rolig blogg även om jag tillhör ett lag i grannkommunen. Har en fråga, du som har ganska bra koll på fotbollen och serien. Jag läste på avspark (tisdag 10/4) Att Kallhäll inte kommer att komma till seriespel, att de dragit sig ur. Vet du om detta rykte stämmer eller ej? Det kom från personen som skulle skriva inför artikeln om H5N..
    /simpson

    SvaraRadera
  3. Tjena, vi är flera som bidrar till denna smått patetiska blogg, men det är jäkligt roligt att höra era kommentarer.
    Läste senast idag att det enligt Stff ska stämma, och det verkar ha blivit bekräftat av självaste Kallhäll också.

    SvaraRadera