torsdag 19 april 2012

Pazza-arkivet

Marknadschefen har gått under jorden, vilket innebär att hela verksamheten står still.
Det är svårt att hitta något att skriva om, även om en sammanfattning av t.ex. lägret i Delden vore på sin plats. I vanliga fall är det nämligen Marknadschefen som kommer med sjuka idéer och jag som gör det möjligt. Under dessa två år som vi har jobbat med den här bloggen, har jag samlat på mig oändligt långa meningslösa konversationer i min inkorg, om allt mellan himmel och jord. Runt hälften av dessa konversationer har mynnat ut i ett blogginlägg, hälften har av någon anledning inte fullbordats alternativt inte varit tillräckligt bra material. Jag tänkte bjuda lite på något som inte har publicerats tidigare. Om detta blir ett stående inslag vet jag inte, eftersom jag inte har hunnit med att gå igenom alla konversationer, något som helt säkert skulle vara ett heldagsprojekt. Men i mitt sökande, tog det bara några gamla mail tills jag stötte på den här godbiten. Mailet är daterat till den 29 april 2010. Det var på den tiden då Konsulten i allra högsta grad var inblandad i verksamheten. Ni minns säkert honom som spelaren som prompt ville bli kallad legendaren. Hursomhelst, tanken var att vi skulle lista de tio värsta busarna i DSK under 2000-talet. Vi hade en solklar etta och nedanstående text komponerades som motivering. Och trots att vi hade en fullständig topp-10-lista så rann det hela ut i sanden.

"Trots att han var coach så är han en pazza-ikon i Danderyds SK. Coach kunde få domare att gråta, motståndare att darra av skräck och var inte sen med att bli utvisad i ett flertalet matcher.
Han blev snabbt en megastjärna i och med sitt straff från förbundet efter skandalmatchen borta mot Rotebro 06/07, som sedermera slutade i avstängning.
Skandalen i Turebergshallen kommer vi alla ihåg, men då var det inte motståndarna eller domarna han hade synpunkter på utan istället var det vi spelare som fick en kanyl rätt upp i arslet efter att vi, hör och häpna, hade gjort mål.
Bakgrunden till detta utbrott var att DSK var piskade att vinna sista matchen mot Lidingö med 3-0 för att gå vidare. Coach hade satt sig på läktaren för att få en mer överskådlig blick. När vi så kunde avgöra matchen i power-play så blev det enormt jubel bland publik och spelare. Men, det fanns en herre på läktaren som inte alls delade våra åsikter. Det blir helt knäpptyst i hallen när coach reser på sig och från sin läktarplats skäller ut hela laget. Och en sak har man lärt sig, har han väl börjat så ska man stå tyst och lyssna (eller hur Sevefjord) och inte käfta emot. Det tar ungefär 2-3 minuter innan spelet så kan komma igång igen. Vi hade alltså gjort ett mål men fick skit för det för att vi inte hade ställt upp på rätt sätt i power-play."


Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar