lördag 7 april 2012

Countdown to kick-off. 6 dagar kvar

Sex dagar kvar nu, och jag börjar få svårt att hitta orden. Inte för att jag känner mig nostalgisk eller så. Nej mer för att jag har ingen aning om vad jag ska skriva.

Då hade det ju passat med "änn upp-da-tä-ring-ä!" från Delden, som Erik Niva hade sagt. Men tydligen så är det locket på från Holland när DSK finslipar de sista detaljerna i spelet.

Cassano är på väg tillbaka, han är med i den trupp som ska möta Fiorentina på San Siro. Cassano är italiensk fotboll symboliserat. Hatad i nästan varje klubb han har varit i, åker på en stroke och blir älskad av ett helt land. Cassano kommer behövas för Milan i slutomgångarna av Serie A, framför allt nu när Zlatan kommer gå på dekis när Champions League är slut.

Jag har inte orkat kommentera Barcelona-Milan än. Barcelona var naturligtvis förtjänta av att gå vidare, och Milan gjorde det man kunde, men jag hade ärligt talat förväntat mig mer. Messi gör två mål på straff, men klarar fortfarande inte att en 36-årig Alessandro Nesta stoppar honom från att göra ett spelmål, och nu är vi uppe i 360 minuter utan ett spelmål.

Så talar en bitter Serie A-fanatiker.

Nu är det som sagt bara sex dagar kvar tills premiären i Division 5 Norra, en serie som DSK öppet har gått ut och sagt att man ska vinna. Och det här året kan vara DSKs år. Allt eftersom träningsmatcherna har duggat på, har andra lag också visat att man har någonting på gång. Kista har gått mycket bra på försäsongen, spöat EIF och andra lag. Dessutom har man Stockholms ocharmigaste hemmaplan där man säkert kan ta många poäng.

OM man skulle våga sig på en sluttabell så skulle den nog se ut enligt följande.

1. Danderyds SK - tunga DSK måste få igång målskyttet, då tar man hem det.
2. Rissne IF - har förvisso haft ett manfall från förra säsongen, men alltid starka.
3. Kista FC - fågel eller fisk, har ingen aning. Men försäsongen har sett riktigt bra ut.
4. Kallhälls FF - Att inte ta med KFF i topp fyra kan man inte. Frågan är vad dom har för material.
5. Ursvik IK - junisarna med ett års erfarenhet kan bli livsfarliga i år.
6. Sollentuna Fotboll FF - Något av Sollentunalagen måste naturligtvis med.
7. FF Täby City - Bergstacas lag kommer med entusiasm, som bär hyfsat långt.
8. Storskogens SK - Kan egentligen hamna precis varsomhelst i tabellen.
9. IFK Täby - Samma sak här, ingen koll, men ryktet säger att man haft ett manfall.
10. Sollentuna Fotboll FK - Säkrar kontraktet för att man har spelare som kan lösa det om man hamnar i trubbel. Kan med andra ord lika gärna vinna hela skiten om man vill.
11. IF Lokomotiv Blackeberg - sorry, vet dessvärre ingenting. Division 5, alltid tufft dock.
12. FK Bromma - Har något stort på gång, så ni förstår att jag har ingen koll alls.

Det är sjukt svårtippat, egentligen ska man låta bli sånt här, i synnerhet om man är spelare, men man kan ju inte låta bli.

Pazza DSK

2 kommentarer:

  1. Du har nog rätt om Täby. Fast de blir sist. Ohjälpligt sist.

    SvaraRadera
  2. Fy fan vad jag längtar till den 26/5 då vi i IFK Täby gäster er på Danderydsvallen.. Skönt att se att Beles ödmjuka stil smittat av sig till er i DSK lägret. Helt rätt av er att sticka ut hakan och säga att ni ska vinna, modigt... och om jag ska vara helt ärlig inte helt omöjligt.

    SvaraRadera