torsdag 5 april 2012

Countdown to kick-off

Laget påväg mot Delden, själv tog jag mig en välförtjänt ledig dag. En kopp kaffe och ett spännande avsnitt av Macgyver, och ändå kan jag inte hålla fingrarna borta från Pazza DSK.

Glad Påsk.

Det enda som för närvarande tröstar mig är att snubbar som Falken, Frost och Nille också är hemma. Men med Frosten vet man ju aldrig för säkert om han får ett ryck och sätter sig på ett plan ändå. Lovar att han skulle vara i Delden innan laget på något konstigt sätt.

Nu är det åtta dagar kvar till seriepremiären. Oj oj, nu sitter man här igen, efter tre-fyra månaders helvete. Äntligen ska man få må bra igen. Det finns nog få i den här truppen som avskyr försäsong lika mycket som jag. Jag går ned mig fullständigt. Min beundran för killar som BK blir allt starkare säsong efter säsong. Dom går ned och bara kör, och skrattar. Jag försöker bevisa något genom att ställa mig sist i kön och svära, men folk har redan vant sig för längesen. Min vanligtvis så snälle kompanjon på försäsongerna Jonas, lämnade mig under säsongen. Så nu springer jag ensam i snöyran längst bak. Från Vallen, förbi Danderydsgården, upp mot Lilla Rinkeby, längs med Enebybergsvägen, och på gångvägen som mer påminner om en väldigt läskig väg till helvetet.
Det finns för och nackdelar att kunna styra sitt eget tempo på försäsongen. Fördelen för mig är naturligtvis att jag inte har lika mycket kräm i benen som många andra, då slipper jag tänka på att köra slut på mig efter tio minuter. Det är skönt att kunna springa i sitt eget tempo.
Nackdelen är naturligtvis att jag kommer sist, och med det medför även att jag missar Runes varma saft när vi kommit halvvägs och vänder vid Enebybergs IP. Runt backen upp mot gångvägen möter jag oftast dom andra som är påväg tillbaka.

Vart jag ville komma med den här lilla historien är oklart. Och varför slösa tid på det nu när det äntligen är över?

Nu kanske folk undrar, vart är årets INFÖR 2012-film?
Självklart kommer det att komma en film. Den läggs upp på Pazza DSK nästa vecka, så håll utkik.

DSK ska enligt rykten ha två matcher mot internationellt motstånd i Holland. Det ska bli kul att få höra och se matchrapporterna när DSK ska försvara Sveriges färger. Total Voetbal vs Total Recall, eller något i den stilen.

Ser fram emot härliga rapporter från Holland från vår invalide tysk.

Förresten, om någon har missat så är det äntligen klart att DSK får möta Andrea Doria i åttondelsfinal i Stockholm Cup.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar