fredag 15 januari 2010

Eskolas öppna brev till Frost

Fick ett mail igår från Eskola.

"Kära Wise. Kan du sätta upp dessa ord på bloggen, det känns som att jag måste lufta mina åsikter.

Först och främst, Frost är en pinsam människa. Jag hade respekterat honom om han hade respekterat mig. Han tillar om att han är äldre och har gjort fler år än mig i DSK.
Jag har spelat i DSK i 21 jävla år! Hur länge har du spelat Frost? 9?
Första året på seniornivå tog jag hem priset som Årets överraskning, dvs ett pris som förkunnar att jag var jävligt bra det året, det kan nog alla stryka under. Vad jag kommer ihåg så fick Frost pris som Årets träningsflitigaste. Jag behöver inte träna för att visa min storhet, jag gör det på planen istället. Men all kred till dig Frost, det var nästan ett lika fint pris.

Och sen det här med hjärta för klubben man representerar. Jag har inte spelat för någon annan klubb under min aktiva karriär. Frost har väl representerat åtminstone 5 klubbar. Och ändå springer han omkring och tjuter som en stucken gris om att DSK är hans allt, den enda kvinnan i livet han har älskat.

Du kommer aldrig kunna älska DSK såsom jag gör, du kommer aldrig vara en äkta DSKare såsom jag alltid har varit.

På tisdag är det dags för den stora comebacken enligt Eskola. Han vill bli nummer 1 igen och täppa till hålet där bak.
"Persson är en fjant, en kille jag aldrig har respekterat". Jag går min egen väg och skiter fullständigt i vad andra säger.

You feel me?


Tisdagens träning lär definitivt röra upp känslor i omklädningsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar