tisdag 26 januari 2010

DSK 2010 - Philip Runsiö


Pazza Runsiö, el junior loco. När tekniken sviker plockar han fram sin aggressivitet på planen. Det kan handla om att skalla en kille, komma blödandes till bänken och säga " Och gud såg att det var gott" eller dra av korsbandet på motståndaren. Att säga att Phille är kusin med Satan är en underdrift. Hursomhelst, Phille har lyckats med konststycket att göra båda sakerna, dessutom på samma motståndare under samma match i samma situation. Han ger pazza DSK ett ansikte men är också ihågkommen för en del vackra mål.


Beskriv dig själv med tre ord
Hungrig, tuff, taggad

Vad är det bästa med att spela för DSK?
Den "vackra" tröjan. Nä, men stämningen i truppen.

Vad är ditt bästa minne från 2009 års säsong?
Segern mot lokalkonkurrenten FC Djursholm på hemmaplan.

Jämför DSK 2009 och 2010.
Kommer bli mer konkurrens på träningarna. Jag siktar på att vara Mr. Ca 80% i år.

Min personliga målsättning 2010 är?
Träna mer än 2009, skyttekung 2010!

Vilka är dina främsta egenskaper som spelare/ledare?
Ung och erfaren, inne på 6 säsongen i A-laget. I år kommer mitt nästa stora steg.

Vad behöver du främst förbättra för att ta ytterligare steg?
Explosivitet kommer behövas för att få lite extra "edge". Träning, mer träningar från min sida, och framför allt fler kickoffs.

Vilka umgås du mest med i laget?
ring så hänger vi lite...

Har du någon personlig förebild i laget?
inte längre...

Vem i laget får sitt genombrott i år?
Väntar fortfarande på Kennies, stick inte när säsongen drar igång.

Vem vinner den interna skytteligan?
JAG! Minst 10 mål är målet... borde räcka gott och väl.

1 kommentar: