lördag 16 januari 2010

DSK 2010 - Filip Lundqvist


Fram tills första seriematchen presenterar vi samtliga spelare på bloggen. Målsättningar, personliga gaydetaljer etc. Först ut i vår artikelserie är mannen med mer skägg i ansiktet än Farre har på ryggen, Filip Lundqvist.


Beskriv dig själv med tre ord:
Orädd, Kämpe, AIK

Vad är det bästa med att spela för DSK?
Det bästa med att spela för DSK är att det är skön stämning och det är sköna grabbar i laget.

Vad är ditt bästa minne från 2009 års säsong?
Måste vara matchen borta mot Storskogen, underbar vändning trots en utvisad.

Jämför DSK 2009 och 2010.
Det var jävligt lamt på träningarna och inställningen förra säsongen, och det verkar ha blivit betydligt bättre på dessa delar. Dessutom verkar vi vara bättre iår och därför skulle jag säga att vi borde vara minst ett mittenlag i serien kommande säsong.

Min personliga målsättning 2010 är?
Utveckla mig så mycket som det går, och gå på fler kickoffs.

Vilka är dina främsta egenskaper som spelare/ledare?
Jag är orädd och vågar gå in i närkamperna och ett bra spelsinne.

Vad behöver du främst förbättra för att ta ytterligare steg?
Jag behöver träna upp min "snabbhet" samt att förbättra min högerdojja.

Vilka umgås du mest med i laget?
Utanför fotbollen blir det ett par bira med keivan annars umgås jag inte så mycket utanför fotbollen med några av lagets stjärnor. Vid fotbollen kan jag umgås med vem som helst i laget, de flesta är trevliga och ett bra gäng.

Har du någon personlig förebild i laget?
NOPE

Vem i laget får sitt genombrott i år?
svårtippat, men skulle nog säga att Benji får fart på fötterna iår, sen tror jag att Jacob 95an kommer ta klivet upp till a-laget under säsongens mitt.

Vem vinner den interna skytteligan?
Interna skytteligan vinner en underdog, tror på Nille om han inte spelar back förståss. Annars ligger Hatten bra till och pinky kommer stänka in några också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar