onsdag 27 januari 2010

DSK 2010 - Markus Haataja


Han är skandalernas man på kick-offs. Han har varit försvunnen i ett dygn under en kick-off resa i Halmstad, blev polare med en uteliggare och träffade kärleken på Lemon. Han har kallats Tidernas ofarligaste anfallare, men förra året slog det slint i huvudet på Hatten och han började tillslut leverera.

Beskriv dig själv med tre ord.
Ödmjuk, sympatisk, sakletare.

Vad är det bästa med att spela för DSK?
Folket i denna klubb är fantastiska. Har man hål i kalsongerna kan man lita på att någon ger en ekonomiskt stöd till ett par nya. Väldigt omtänksamma givmilda mäniskor i denna klubb som alltid vill en det bästa.

Vad är ditt bästa minne från 2009 års säsong?
Citronen 8e maj, tror vi firade en poäng eller nå liknande men det är mindre viktigt. Stämmningen var på topp vid lokala haket "Citronen" och "Tequilamannen" fick träffa sin rätta. Love it!

Jämför DSK 2009 och 2010.
En rund härlig profil mindre tyvärr, lite nytt folk som förhoppningsvis kan bidra med lite stake så går de nog bättre än 2009.

Min personliga målsättning 2010 är?
Jag hoppas staken på mig växer lite.

Vilka är dina främsta egenskaper som spelare/ledare?
Som spelare är de min fysik, har inte mycket annat.

Vad behöver du främst förbättra för att ta ytterligare steg?
Som en spelare i div4 behöver man förbättra allt, men i skrivande stund känner jag hur valkarna runt magen har blivit kraftigare under julen. Då fysiken är mitt ess i rockärmen kan de bli svårt med 8kg mer än förra säsongen.

Vilka umgås du mest med i laget?
Försöker leka med de flesta under träningarna, utanför bubblan brukar jag umgås med dom som kommer in på Lemon.

Har du någon personlig förebild i laget?
Eskola, otroligt hur en människa kan ha finska lejonet tatuerat på bröstet utan att kunna ett ord finska. Det krävs mod för att göra något sådant.

Vem i laget får sitt genombrott i år?
Det är mycket snack i undre världen om Eskola och Wise, jag hoppas och tror nån av Mörbymaffian kan släppa sargen och köra på.

Vem vinner den interna skytteligan?
Spelar ingen roll, bara inte JUDAS vinner den är jag mer än belåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar