måndag 25 januari 2010

DSK 2010 - Farre Toofani


Spelarkollen landar i Teheran och snackar skit med en av lagets mest rutinerade spelare. Han blev först med att bli DSK förste iranske lagkapten och har tveklöst seriens vassaste armbågar, Farre Toofani.

Beskriv dig själv med tre ord
Offensiv, Orädd Iranier.

Vad är det bästa med att spela för DSK?
Lagkamraterna.

Vad är ditt bästa minne från 2009 års säsong?
Lagets prestation och sättet som vi avslutade säsongen.

Jämför DSK 2009 och 2010.
Ett nytt år med nya unga talanger och där vi får möjligheten att förbreda oss tidigare inför säsongen.

Min personliga målsättning 2010 är?
Arbeta hårt och försöka behålla en plats i laget.

Vilka är dina främsta egenskaper som spelare/ledare?
Stark anfallande mittfältare med hygglig blick för spelet.

Vad behöver du främst förbättra för att ta ytterligare steg?
Konditionen måste förstärkas markant.

Vilka umgås du mest med i laget?
Falk, Frosten Benji och jag är dem som funnits i laget längst.

Har du någon personlig förebild i laget?
Jag kan inte göra annat än att beundra spelare som Thelin och Falk som trotsar åldern och levererar häpnadsväckande prestationer år efter år.

Vem i laget får sitt genombrott i år?
Svår fråga men jag tror att Hannes och Keyvan har möjligheter att bli stora spelare kommande säsong.

Vem vinner den interna skytteligan?
Gillar högoddsare så jag tror vi får se en nygammal måltjuv, så jag säger Bergsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar