fredag 10 februari 2012

DANDERYDSVALLEN, MITT ANDRA HEM – Sam Ekbatani

Jag fick ett sms av Kennie tidigare i veckan där han beordrade oss att skriva en krönika. Självklart trodde jag att detta var ett massutskick till hela laget, och att jag skulle kunna mygla mig ur att skriva nått. Vem skulle märka liksom? MEN NEJ, Kennie påpekade att det var ett måste och att han denna vecka bara smsat ca 5 pers. Och efter en stund insåg jag att det nog inte är så dumt att skriva nått, och att jag kan ta tillfället i akt att hylla vissa individer.

Jag försöker ta lite inspiration av det Fille och Phille skrev. Paanis inlägg var ju fan bara för sjukt.

Danderydsvallen och DSK har alltid varit ett andra hem för mig. Jag började spela i klubben som 11-åring och jag spenderade många timmar på Vallen. På senare år har jag kommit och gått lite som jag vill, och jag är väldigt tacksam att jag alltid är lika välkommen (jag intalar mig själv det i alla fall). På Vallen är alla ansikten bekanta. Att komma in i omklädningsrummet idag känns likadant som för 7 år sen, trotjänarna finns alltid där!

Som alla vet har jag haft en del skadebekymmer och även varit bortrest, och aldrig riktigt genomfört en hel säsong med A-laget. Därför är jag sjukt glad och taggad att vara med från början denna säsong. Jag är helt övertygad om att vårt lag är tillräckligt bra för att vinna serien i år. Vi måste bara jobba hårt och ta fram våra vinnarskallar. Fixar vi det blir det GREAT SUCCESS!

Det finns flera personer som jag anser är viktiga för det här laget, men jag har inte riktigt tid eller lust att skriva om alla. Så jag ska hylla tre personer som jag anser vara extra viktiga och speciella enligt mig:

Rune – Det är givet. Han gör så mycket för laget. Tror inte vi inser till fullo hur viktig han är för oss. Jag uppskattar allt Rune gör, och utan honom skulle vi vara KÖRDA. Danderydsvallen ska döpas om till Runevallen, vänta och se bara!

Pinky – På plan är han en slitvarg och hans attityd är grym. Men jag vill hylla honom främst för hans egenskaper som medspelare och kamrat. Han är alltid glad och trevlig mot alla, det spelar ingen roll om man är junis eller veteran. Han har skön humor och spelare med hans personlighet behövs i ett lag!

Frosten (Legenden) - Hans ego uppskattar förmodligen smeknamnet Legenden, trots att det bara är jag som använder det. Frosten är ovärderlig för laget, och när det ryktades om att han skulle sluta efter förra säsongen var jag orolig ett tag där! Visst, det är ju lite jobbigt ibland när jag måste förklara för honom vad YouTube, Spotify, och Internet är. Men jag tar mig gärna tiden att lära honom allt jag vet om dagens nymodigheter. Han tar trots allt tiden att vara en ledare för oss, och mest av allt ett gott föredöme. Hans attityd och inställning är fantastisk. Han är DSKs motsvarighet av Milans Massimo Ambrosini. Och då menar jag inte bara karaktärsmässigt och spelarmässigt, utan även till utseendet som jag insisterat på senaste veckorna. Men Frost vägrar hålla med.



SERIEVINST 2012! Vi är för bra för femman grabbar!

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar