torsdag 22 mars 2012

EGENTLIGEN ÄNTLIGEN MED REDAKTÖREN

Ännu en ”tung” arbetsvecka har snart passerat. DSK går fram som en ångvält i Stockholm Cup och efter Viggans och Enebybergs sorti i 16-delsfinal kan vi dessutom titulera oss ”Norrorts bästa lag”. Det är inte illa pinkat.
Men det var ingen lätt match mot Gimonäs. De vann sin Division 7-serie förra året och baserat på det man såg och upplevde, så verkade ryktet, att delar av laget bestod av gamla Division 3-spelare, stämma ganska väl.
Hade inte Kvasten räddat straffen, vette fan om vi hade gått vidare. Men här står vi nu, tre segrar från en plats i Svenska Cupen. Det ”räcker” nämligen med att gå till final för att garanteras en plats. Först Division 4 motstånd, sedan kan det bli allt från Division 7 till Division 2.
Rune och undertecknad diskuterade redan häromdagen vad vi ska säga till lokalpressen inför finalen och vad vi ska göra med vinstpengarna.
Kvasten skällde för övrigt ut laget efter matchen, p.g.a. försvarsagerandet vid Gimonäs reducering. Könsord användes. Klasse! FC Bollywood.
Mycket har så här under försäsongen handlat om vinnarkultur, viktigt att få med sig ett bra resultat i träningsmatcherna. Då kan det vara bra att veta att DSK inte har förlorat en tävlingsmatch sedan den 17 augusti 2011. Ursvik stod för motståndet den dagen och det har närmare bestämt spelats 12 matcher sedan det mötet. 218 dagar har passerats…
Jag tror faktiskt i år är året det händer. Året då DSK för första gången någonsin vinner Division 5. Förra året trodde jag faktiskt inte på det. Minns jag rätt, tippade jag DSK på en tredje plats. Men i år blåser vinden åt rätt håll. Truppen håller en oerhörd hög kvalité. Man kan nästan byta ut hela elvan och ställa ett lika starkt lag på benen. Och det kommer att bli oerhört viktigt fram mot sommaren och strax efter. Det enda som har saknats lite hittills är målen. Målskyttet har inte varit något att skryta med, men samtidigt har det inte gjort så mycket då vi har seriens bästa målvakt och så smått börjar jag tro att vi även har seriens bästa försvar.
Endast två veckor kvar till lägret och när jag igår ville kontrollera flygbiljetterna upptäckte jag först till min fasa att vi har tilldelats sittplatser. Samtidigt bör ni kunna förstå lättnaden när jag upptäckte att jag slipper sitta bredvid Magath. Det är t.o.m. så bra att jag sitter tre rader ifrån honom. Jag känner verkligen med TT, Hampus, Guti och de två ovetande okända medresenärerna. Lycka till att få sömn med Magath bredvid. Däremot kan jag tycka att det är en fullständig skandal att jag efter 11 år i klubben har tilldelats en mittenplats på båda flygen.
Nu till helgen har vi två matcher. Äntligen får alla känna på lite matchpuls. Det har varit ett ovanligt dåligt år för träningsmatcher, trots att vintern har varit betydligt mildare än t.ex. förra vintern.
Samglas har gått sönder igen. Inte det minsta oväntat, men i år hade man ändå en viss förhoppning att det skulle dröja till seriestart. Och på tal om Samglas vill vi uppmärksamma det iranska nyåret som inträffade i tisdags. Kirre var snabb med att påpeka det för alla.
I övrigt ryktas det om att Twitterchefen återigen kommer att få sparken. Han har misskött sina arbetsuppgifter. Marknadschefen sägs vara rosenrasande. Han ska i ren vrede ha lämnat Pazzas morgonmöte och samtidigt yttrat frasen ”En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket” upprepade gånger. Det har nämligen upptäckts att Twitterchefens flickvän har Facebookat från New York. Därmed håller inte Twitterchefens argument att han saknat eller saknar möjlighet att koppla upp till Twitter.
Magath var besviken över att ljuset slocknade i RM-hallen i tisdags och därav var tvungen att ställa in styrkepasset. Om ni inte har förstått det ännu, så lever Magath för att plåga sina medmänniskor.
Men nog om Magath och denna veckas händelser. Nu blickar vi framåt. Förhoppningsvis kommer vi att kunna presentera lite sköna klipp från kommande helg nästa vecka och dessutom kan vi inom kort garantera ett kärt återseende. Det märks att det är mindre än en månad till seriestart. Underbart!

Redaktören
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar