fredag 19 april 2013

Äntligen hemmapremiär…

…mot Kungsängen imorgon. Det blir ju lite fel redan i rubriken, då vi spelade hemma redan förra helgen, men det var ju inte tänkt så från början.
Det har hänt mycket den senaste veckan. Stockholm Cups kvartsfinaler har lottats och Täby City har inte bara ”pippat” allt motstånd hittills, utan de har även pippat mitt förhandstips fullständigt.
Men jag hade det lite på känn redan innan deras premiärmatch i söndags, Täby City har nämligen en del klasspelare. Samtidigt trodde jag ändå att de skulle vara något trögstartade. Hur många Division 5-lag går in i en seriepremiär med så lite som fyra träningar, plus någon träningsmatch i benen? Dessutom när man möter förhandsfavoriterna till seriesegern.
Imorgon är det upp till bevis för DSK. Jag tror fortfarande att Kungsängen, trots förlusten i söndags, kommer att vara det tuffaste motståndet i den här serien och därför vore det ju extra skönt och skapa ett litet glapp till dem redan nu, i alla fall inte förlora mot dem.

Matchen mot Wollmars är redan spikad. Den kommer att spelas på Danderydsvallen den 7 maj klockan 20.00. Naturligtvis hoppas vi att det blir en oförglömlig upplevelse på Vallen och att vi får skriva historia. Danderyds SK har nämligen aldrig varit i semifinal i Stockholm Cup.
Dessutom ryktas det om att bli en enorm kamp på läktaren… Kul!

Det är inte många DSK-spelare som är i träning just nu. Drygt en tredjedel av truppen är skadad och det visade sig även på träningen igår. 14 man var det som påbörjade träningen, 12 som avslutade.
Trots detta är det en stark trupp som mönstras mot Kungsängen.

Senast vi mötte Kungsängen blev vi fullständigt överkörda över två möten. Jag har för mig att vi förlorade med 5-0 borta och med 2-0 hemma. Det var samma år som Kungsängen vann Division 4 Norra. Detta kommer förhoppningsvis inte att upprepas imorgon. Jag förväntar mig en mycket jämn match, med mycket kamp. Danderydsvallens konstgräs har dessutom hunnit återhämta sig något den senaste veckan.

När jag fick se alla ”skadade” få behandling igår, samt de som stod vid sidan om och bollade och gnällde: ”Eh coach, I can’t play, sorry, I can’t play…” kunde jag bara inte släppa tanken: Vilket jävla klasslag detta är! Några av dessa ”skadade” eller ”sjuka” kommer antagligen t.o.m. att starta matchen imorgon.

Aja hursomhelst, imorgon smäller det. 14.00 är tiden, Danderydsvallen är platsen.

Be Klassespielers!



Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar