fredag 26 april 2013

Äntligen bortapremiär

Ja ni ser. Det finns inte mycket att glädja sig åt den här veckan. Vi har heller inte orkat skriva någon matchrapport eller något annat i nyhetsväg under veckan.
Däremot blev jag glad när jag läste Kungsängens matchrapport i förrgår och insåg att jag inte hade något mer att tillägga eller kommentera. Otroligt hur välkänd denne Jonas Pasthy är även utanför Danderyds kommun. Det tog även bort den där irriterande krypande känslan att behöva kommentera IFK Täbys matchrapport från B-lagsmatchen. Även den matchen slutade 1-1… och jag tänker hålla mig i skinnet. Föreningen finns ju trots allt inte längre om ett år, så om det är något lag som är ett riktigt jävla skitlag, som någon på plan uttryckte det, så måste det ju vara vi. Jag hade annars väldigt trevligt på plan under matchen.

Andrea Doria slog Berget med 3-0 i tisdags, samtidigt som Ingarö slog Vallentuna. Det gör att vi vid vinst mot Wollmars får möta Andrea Doria eller Nacka FF.

Vilken fantastisk CL-vecka det har varit. De flesta trodde nog att ett El Clasico låg närmare till hands än en heltysk final innan dessa möten, men nu ska det alltså till ett under för att ens ett spanskt lag ska ta sig dit. På tal om CL stötte jag för övrigt på denna kommentar igår: "Dortmund spent less on Piszczek, Gotze, Gundogan, Bender, Lewandowski, Subotic and Kuba than English teams have spent on Charlie Adam. Shocking." Ni som har följt oss under dessa tre år, vet ju hur mycket vi uppskattar världens bästa liga. Men nog om det som har varit, nu blickar vi framåt.

Turkiska väntar ikväll på Spånga IP. En ny bekantskap, som har haft det oerhört tungt inledningsvis. Tio insläppta mål på två matcher är ju ingen höjdare. Fyra mål har de ändå gjort framåt, så viss kvalité bör de ha i anfallsväg. Annars är det som vanligt den här säsongen, vi vet ingenting om motståndet. Vi får helt enkelt gå ut och göra vårt bästa och kanske för en gång skull kan vi vinna en fredagsmatch. Spånga IP klockan 20.00 ikväll. Be there, eller inte... För hade jag inte spelat, hade jag inte varit där.

Be Klassespielers

 

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar