fredag 7 oktober 2011

Premiär: Pazza-Talk

I Pazza-Talk tycker en panel bestående av tre framstående experter i DSK till om heta samtalsämnen som blossat upp nere på Träskvallen.

Dagens panel:

Marknadschefen, 28 år, charmör, Kungsholmen.
Pinky, 38 år, diskplockare, Öfre Grindtorp.
Redaktören, 28 år, student, Vasastan.

1. Säsongen 2011 lider mot sitt slut och trotjänaren, Mattias Frost, har aviserat att han kommer lägga skorna på hyllan. Om så blir fallet, på vilket sätt kommer du minnas honom?

Marknadschefen:
Ribban på Fotbollsgolfen är en klassiker. Egentligen skulle jag vilja säga: Allt han rör blir till skit. Det är bara det att det finns få spelare som kan vifta bort motgångar som Frosten kan, han har vant sig med det. Faktum är att han förmodligen har det bästa psyket i hela truppen. Jag kommer minnas Frosten så länge han minns mig. Och det lär bli kortvarigt.

Pinky:
För det första hoppas jag att han inte lägger av. Jag kommer att komma ihåg saker på plan och vid sidan av. På plan: Hjärta, inställning och tysk Klassespieler, sen och inte minst, fantastiska avslut! Vid sidan av: En trygg och fantastiskt bra människa. På-spåret General. Otroliga tacktal. Listan kan göras lång. Och Gyllene generationen, saknaden kommer bli enorm om han lägger skorna på hyllan.

Redaktören:
Jag vill minnas honom som en målgörare, en av DSKs vassaste anfallare/yttrar genom tiderna, men dessvärre har han inte alltid kunnat leverera. En av DSKs ex coacher gav Frosten rådet att sikta på stolparna vid avsluten när hans mål-per-målchansprocent var som lägst. Antagligen tog han bokstavligen till sig det rådet. Det var nog i samma veva som det numera kända citatet "Mattias Frost, ofarlig, och då är jag snäll" yttrades.

Men som person och frisk fläkt i omklädningsrummet har han bidragit med otroligt mycket till klubben och man glömmer lätt bort att han faktiskt har tillhört en av DSKs mest framgångsrika fotbollsgenerationer genom tiderna.


2. Om några dagar är det dags för avslutningsfest. Och enligt traditionen är det alltid någon spelare som kommer att urarta lite mer än de andra. Vem tror du att det kommer bli i år? Och vad tror du kommer hända?

Marknadschefen:

Jag tror KOF ligger bra till, familjefadern som visade ett jävla glöd på Köpenhamnslägret. Frugan lär vara underrättad att det är fotbollsavslutning, så tipset är att redan nu ta fram stegen och ställa ut den på balkongen. Lås alla dörrar, kör iväg båda bilarna långt bort, ta bort alla frysta pizzor och lås in alla saker ni värderar högst (nödvändigtvis inte barnen). Bara Gud vet vad som kommer hända på avslutningen, men för många i laget kan det här vara en av de sista avslutningarna, så jag tror det kommer urarta riktigt ordentligt.

Nu kom jag på att Paani finns med i laget också…det här kan inte sluta bra.


Pinky:
Ser fram emot en grym vaskning av Tom, men tror inte han kommer urarta, han har för många säsonger i Tropan på sitt bälte. Tror nog mer på Hatten och Kennie. Eller så är det RomaSvinet som kommer köra en dans med bar överkropp i år.. ja varför inte? Svaret blir Romasvinet.

Redaktören:
Det brukar vara en del tumult fram till midnatt, sen lugnar allting ner sig för då går Hatten hem. Med andra ord så är Hatten ett hett tips. Dock har han som nyutnämnd lagkapten ett tungt ansvar på sina axlar och jag tror dessvärre (för oss andra) att han tar sig i kragen och håller sig rätt lugn på avslutningen. Jag väljer en annan finne, Paani. Motivering: finne.

3. Sunken har visat härlig form de senaste träningarna, nu när vi behöver honom som minst. Tror du att han någonsin kommer att komma tillbaka till storformen? Eller kommer vinteruppehållet knäcka honom som vanligt?

Marknadschefen:
Allt är relativt. Storform är det väl knappast någon som har haft i DSK förutom Farre Toofani. Jag tror att om Sunken vill så kommer han att lyckas. Tvätta bort stämplen där det står ”Jag är Sunken, hacka på mig”.

Jag hade förmodligen gått i klinch med Kvasten på en gång, men o andra sidan kan jag inte sluta att beundras deras söta gnabb med varandra, och allt handlar ju från Kvastens sida bara om att pusha. Så jag säger: SLÄPP KEBABEN och rör på dig! Du har det i dig och det vet du.


Pinky:
Tror faktiskt att Sunken på allvar kommer slåss om en plats i startelvan nästa säsong, om tjejen låter honom träna.

Redaktören:
Sunken har sett ruskigt het ut på träningarna och man har faktiskt sett glimtar av den gamla Sunken emellanåt. Jag tror dessvärre inte att Sunken kan komma tillbaka till samma storform som han hade innan skadan, speeden och konditionen finns inte riktigt där längre. Sunken är som en björn, han äter upp sig inför vintern, men till skillnad från björnen går han inte i ide, utan vanorna fortsätter och däri ligger problemet.

Ett stort tack till panelen!

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar