fredag 19 oktober 2012

Panchinas drömelva 2012


Panchina delar med sig av sin fotbollsfilosofi

Jag har alltid förespråkat att bra fotboll ska spelas längs marken. Det är därför mina klubbval har fallit på lag som MOIF, Viggan och DSK. Mina favoritspelare har alltid varit korta spelare, eftersom det är lättare att spela fotboll längst marken om man är nära den. När jag var ung brukade min gamla tränare kalla mig för ”den lille Miccoli”. Det bästa med att titta på korta spelare är när de gång på gång trillar omkull, då brukar jag skratta hemma i tv-soffan. Sedan bara njuter jag när de avgör matchen med ett konstmål. Nu har jag satt ihop en drömelva bestående av mina absoluta favoritspelare 2012.

Drömelvan 2012

Målvakt
Iker Casillas, Real Madrid, 182 cm

Försvar
Phillipp Lahm, Bayern München, 170 cm
Paul Scholes, Manchester United, 170 cm
Santi Cazorla, Arsenal, 168 cm

Mittfällt
Xherdan Shaqiri, Bayern München, 169 cm
Shaun Wright-Phillips, QPR, 166 cm
Marco Verratti, PSG, 165 cm
Aaron Lennon, Tottenham, 165 cm

Anfall
Sebastian Giovinco, Juventus, 164 cm
Fabrizio Miccoli (C), Palermo, 168 cm
Ludovic Giuly, Lorient, 164 cm

Coach
Diego Maradona, 165 cm

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar