måndag 8 augusti 2011

Aldrig Pazza Upp - Återhämtningen

Det var morgon, men det kunde lika gärna vara kväll. Han visste inte. Allt hade passerat honom så snabbt.
Gårdagskvällen blev en succé. Kvasten hade fått cashen, middagen var perfekt och alla var på topp.
BK visste att det hade hänt något, men han kunde inte komma på vad. Men nu satt han där på sängkanten. Skallen vibrerade.
Där låg Facebook-Fille utslagen, Redaktören likaså. Men det var någon som fattades.
Vart fan var Marknadschefen?

Ingen visste, och klockan var 11.15.

Han mindes från gårdagskvällen innan han tuppade av att Marknadschefen hade pratat om en affärsmöte som skulle äga rum i Halmstad och att Marknadschefen skulle vara "närvarande".
Samtidigt försökte han pussla ihop sina egna minnen av sig själv från gårdagskvällen. Han kunde inte tro sina öron när Facebook-Fille påstod att dom två hade börjat blandat groggar klockan 05.45. Han var ju med under hela kvällen sas det.

Kvasten var på gott humör under gårdagskvällen. Han tillät sig även besöka den fasansfulla klubben Bond som han annars aldrig gick till. Han hade trots allt vunnit Konsultens tävling, och återigen fått titulera sig som smartast i gänget.

Facebook-Fille lyfte på huvudet. Telefonen vibrerade. Det var Marknadschefen!

"Tjena, vart är min taxi?"

"God morgon Marknadschefen, vart är du någonstans?"

"Jag har nyss avslutat ett viktigt möte i Halmstad, jag passade på att dra när ni hade trevligt. Ville inte förstöra den goda stämningen"

"Asså jag tror inte någon är kapabel att hämta dig just nu......"
........

"Marknadschefen. Var är du?"

"JAG SÄGER JU ATT JAG HAR VARIT PÅ ETT VIKTIGT MÖTE!!"

"Ok, ok ta det lugnt".

"Chauffören är helt utbränd så vi skickar en av Kvastens nära släktingar. Bra kille, han kör bättre än BK".


Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar