fredag 23 april 2010

Inför DSK - Athletic FC. Bergstaca om chockuttagningen "inget som stör mig"

Dags för match på Bergets fina matta, den här gången mot akademin Athletic FC som stoltserar med att man inom några år forslar talanger till Real och Barca, ännu oklart var storstjärnor som Benji och Rysjö placeras efter DSK, men det snackas om Bilagan.

Ni fotbollsinsatta kommer säkert ihåg den hets Sharbel Touma fick utstå när han skrev på för Djurgården för några veckor sedan. Efter gårdagens träning kom chockbeskedet således även i DSK, Stefan "Bergstaca" Bergsten blev uttagen i truppen och nu fruktar många en liknande hatkampanj från de egna supportrarna, Blue Ultrazzzz, som vi alla vet inte har det bästa ryktet i kommunen.

"Det är inget som stör mig. det enda jag kan göra är att fortsätta göra mål och tacka Gud för min begåvning"

Är du inte rädd alls?

"Nej, favelan har härdat mig och tagit mig genom mycket. Jag tackar lagledningen för förtroendet och lovar att ge min kärlek till supportrarna".

Inte som förra gången då du gjorde mål och gjorde en mindre fin gest mot Curva Nord på Danderydsvallen?

"Jag mådde inte bra och med en hatisk klack i bakgrunden blir det jobbigt att prestera på topp. När sedan målet kom så fylldes jag av stor skadeglädje, det var olyckligt att det blev så uppstorat".

Känns det bra att vara tillbaka i laget?

"Självklart, alla kan nog skriva under att jag är min livs form. Gör Bergstaca mål imorgon så lovar jag att bjuda på en äkta sambadans som målgest".

Matchen börjar 14.00 på Enebybergs IP.

1 kommentar:

  1. Kom o hata! Kom o hata! Kom o hata om ni törs!!
    Jag spelar för mig själv, min familj, gud och alla som älskar mig hemma i Favelan.

    Fansen skiter jag i.

    SvaraRadera