fredag 26 juni 2015

Lorenzo Kvasten Lamas besvarar era frågor



Il grande capítano. Mannen som vet hur det är att åka ned en division som lagkapten ser ändå ljuset i tunneln under hösten. 


DSK går mot säsongsvila som starka nedflyttningskandidater. Hur skulle du vilja sammanfatta vårsäsongen? 
Vi har haft lite otur med skador, men jag tycker ändå att vi har underpresterat rejält.

 Vem har gjort fansen nöjda? 
Det finns några spelare som trots de dåliga resultaten gjort en fullständigt godkänd vårsäsong. Jag tycker exempelvis att Jonas har gjort det riktigt bra sedan han gick ned och började spela mittback.

Vem har gjort fansen besvikna? 
Utan att gå in på anledningar så finns det ju en del spelare som man skulle vilja ha sett spela match oftare.

 Vem har gjort mest intryck i duschen, och varför? 
Pinky. Han är långtidsskadad men kommer likväl ner minst en gång i veckan bara för att duscha med grabbarna.

Vem kommer gå upp flest kilo under semestern och varför? 
Jag gissar på Paani, sommaruppehåll brukar inte vara bra för honom. Sunken har ju redan nått sin idealvikt.

Vad gör du på semestern? 
Börjar med en vecka på Kreta tillsammans med Players Manager. Sedan blir det några veckor i Halmstad och förhoppningsvis så avslutar jag med lite fiske i Norrland.

Vad skulle du helst ha gjort på semestern? 
Jag skulle gärna vilja ha sett någon match i U21 på plats i Tjeckien också.

Vad önskar du dig mest av allt till omstarten i höst?
Att vi får tillbaka alla spelare som varit skadade, och kanske även någon ny, så vi kan göra ett ordentligt försök att rädda kontraktet i höst.

 Var slutar DSK i tabellen? 
Jag tror vi gör en uppryckning och slutar trea från slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar