fredag 8 februari 2013

Äntligen Fredag?

Idag:
12.06 Magath (sms): Snacka om vinn-vinn situation. Jag är på jobbet och har tråkigt, sätter då på hårdrock på högsta volym, rensar skallen. Tänker på kvällen när jag ska få rensa din skalle, blir på bra humör. Alla vinner
12.25 Dangda (sms): Du kan dra åt helvete…

12.26 Magath (samtal): HAHAHAHAHA…
12.26 Dangda (samtal): Vad vill du?
12.27 Magath (samtal): När du skriver så får du mig bara på ännu bättre humör…

Det är alltså den här skiten man måste stå ut med efter alla dessa år i klubben, även om det inte bör vara något nytt för någon vid det här laget. Det är den här skiten som Magath går igång på. Se andra plågas, det är balsam för hans själ. Personligen trodde jag att vi skulle slippa Magath efter den mediokra hösten. *Fniss*

Men allt är ju naturligtvis inte skit trots slasket, trots ospelbara planer… trots Magath.
I slutändan är det ju otroligt skönt att vara igång igen. Det underlättar naturligtvis att det endast är drygt två veckor kvar till första tävlingsmatchen och derbyt. Om allt går enligt planerna möter vi Stocksund den 23 februari på Stockhagen. En seger är ett måste… eftersom vi inte har bokat in speciellt många träningsmatcher. Jag gillar arrogansen – förhoppningsvis får Stockan känna på den med.

Det har under dessa två första veckor testats styrka, snabbhet, uthållighet och spänst och testerna gick för min del rätt dåligt bortsett från beep-testet. Tydligen är jag långsammast i hela DSK de första tio metrarna. Å andra sidan kan jag lika gärna stå stilla eller lunka fram när jag levererar drömmacka efter drömmacka till Fascinista. Det har ju funkat tidigare år. *Ler*

Ikväll ska det återigen trillas boll och avslutas med den beryktade Wise-timmen, också något som i grund och botten är ett Magath-påhitt. Den som kommer ner får kanske äran att vara med och med det få sin helg förstörd. Underbart! Väl mött!

Annat roligt att berätta:
Jacob Glasberg spelar från start i Djurgården mot Örebro i eftermiddag klockan 16.45 alltså. Många U21-spelare är med förvisso, men det är ändå starkt av en 17-åring som fick rådet: ”Har du tänkt på att…” av Frosten för bara tre år sedan.

Ses vid Mörbyskolan klockan 18.00 ikväll!

Be Champions!

 

Signerat Dangda

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar