tisdag 8 januari 2013

Panchina vs Magath 2013: Invägningen

På torsdag är det dags. Då börjar Pazza DSK:s egen version av Biggest Loser: Panchina vs Magath. Innan träningen ska tungviktarna ställa sig på vågen, förhoppningsvis inför ett fullsatt och kokande omklädningsrum. Hittills verkar det mest som att kombattanterna har fokuserat på att gå upp i vikt. Nu är det alltså dags för den svåra biten, att börja tappa kilon. Så här går snacket inför torsdagens invägning:
Magath: ”Det ska bli skönt att tävlingen äntligen börjar. Frugan där hemma tycker att jag har blivit riktigt fläskig nu. Min taktik är inte att gå ner i vikt genom att börja träna. Istället tänker jag lägga om kosten. Sedan kommer all fysträning som jag håller under försäsongen vara frivillig för Panchina. Jag ska övertala honom att kliva av så tidigt som möjligt. Jag räknar dessutom med att grabbarna hjälper mig genom att bjuda honom på öl och pizza lite då och då.”
Panchina: ”OK, visst, jag har ätit lite mer än vanligt, tagit lite större portioner och så, men Magath, han har säkert käkat konstant, han är ju galen den mannen. Han håller dessutom på att skicka en massa hånfulla sms till mig, men jag vägrar att svara, det tänker jag i alla fall inte ge honom. På torsdags blir det bygg-buffé till lunch. Sedan ska jag se om jag hinner med en buffé strax innan träningen också. Mitt mål är att vara så fullproppad att jag inte kan vara med på träningen efteråt.”  
Se nu till att komma ner på torsdag och heja fram din favorit. 45 min innan träningen börjar invägningen. Låt giganternas kamp börja!

Invägningen sker i Norrängsgården.

2 kommentarer:

  1. Bele på jakt efter Kennie. Lirar han kvar?

    http://www.svenskafans.com/grasplan/bele_barkarby_if/254881.aspx

    SvaraRadera
  2. Han är kvar, men vi är inte främmande för att sätta oss ned och förhandla. Vad kan ni erbjuda?

    / Marknadschefen

    SvaraRadera