torsdag 27 december 2012

Panchina vs Magath 2013




Magath har utmatat Panchina. På en träning för några veckor sedan slog de vad om vem som kan gå ner mest i vikt under en försäsong i DSK. Invägning kommer att ske i mitten på januari. Sedan handlar det om vem som lyckas få den största procentuella viktnedgången fram till träningslägret i vår. Då kommer resultatet att presenteras och straffet utföras. Straff: 30/30/30 inför hela laget.  

Magath: ”Det var ett lätt val att utmana Panchina. Han psyke är lika starkt som hans sätt att spela fotboll. Jag kan inte se hur jag skulle kunna förlora det här. För att vara på den säkra sidan dricker jag dessutom 1,5 liter julmust om dagen nu. Då blir det lite att ta av i januari.

Panchina: ”Jag har fått en nytändning i DSK. Äntligen har vi en tränare som jag respekterar. Jag ser fram emot utmaningen. 1,5 liter julmust om dagen säger du? Har han redan börjat banta eller? Jag dricker två.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar